Tuesday, April 9, 2013

Wanita.

بسم الله الرحمن الرحيم 

In the name of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful.

*intro intro*
*ehem ehem*

"Wanita hiasan dunia
Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan
Syurga dalam rumahtangga"

-intro macam lari topik-


To all kaum hawa, wanita, muslimah, nisa' sekalian.
Setiap kali musim semangat2 palestin, gaza, syria dan lain2.
(shouldn't be a season issues actually =/ )
Timbul di lubuk hati ni,
(tak tahu lah kalau saya sorang je yang rasa kot)
Aku ingin bersama mereka,
Aku ingin berjuang bersama mereka,
Aku ingin menegakkan panji Islam di muka bumi Mu bersama mereka,
Ya, aku ingin ke sana.

Tapi
Tapi
Tapi

Lihatlah mereka di sana,
Semuanya lelaki, muslimin,
Mereka semua rijaL.



:'(
*hati yang sedih*

---------------

Suatu hari aku dapat jawapannya.

Ya,
jawapan itu ada pada mereka,
jawapan itu ada pada rijal tersebut,
jawapan itu ada pada para mujahid.



Mereka yang gagah, kuat, berani lagi teguh keimanannya.
Maka siapa di belakang mereka?
Siapa yang mendidik mereka?
Siapa yang melahirkan mereka?

Kalau bukan IBU mereka.

Ibu mereka.

Wanita bukan.
:)

-hati tersenyum-

Yes,
aku wanita
perlu didik diri
untuk mendidik para mujahid
agar mereka mampu menegakkan panji-panji Islam di muka bumi.



in shaa Allah.

---------------------

"Jangan disangka tangan yang lembut menghayun buaian tidak bisa menggegar dunia."

"Didik wanita bererti mendidik generasi."


"Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan 
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa"

Dehearty-Wanita

"What occupies the mind of younger generations will determine the future."




So, this is our task.

Wallahu'alam.


Dr.HumairaMahpa

No comments: