Saturday, May 4, 2013

Belajarlah untuk setia.


بسم الله الرحمن الرحيم 

In the name of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful

Aku percaya dunia ini sementara
Aku percaya dunia ini bukan segalanya
Aku percaya Kau menentukan segalanya
Aku percaya semua Kau beri ada hikmahnya
Aku percaya jalan ini terbaik untuk semua.

 Sungguh, satu ujian meningkatkan keimanan hamba
Sungguh, aku tidak pernah sekali kecewa padaMu
Sungguh, aku menyesal masa lalu tanpaMu di hati
Sungguh, andai masa bisa diundur takkan ku ulangi kesilapan itu.

When you have to choose. 
Make sure your choice brings you closer to Allah.

Ini jalan yang kita pilih.
Andai jalan ini mendekatkan kita dengan Allah,
Alhamdulillah.
Andai ini kerana dunia yang fana,
Fikir-fikirkanlah.


Pendirianku
Takkan sesaat bawa dirimu ke Jahannam itu
Kerna yang ku tahu
Itu bukti sayang ku padamu.

Ya, hati manusia boleh berubah
Ya, hati manusia mudah berpaling tadah
Tapi, hati manusia juga Allah yang pegang.

"Ya Allah yang Maha membolak-balikkan hati, teguhkan lah hati-hati kami di jalan Agama-Mu."



Belajarlah untuk setia
Setia pada Dia
Dia Yang Satu
Tiada yang lain
Hanya Dia
Allah, padaMu tak kan pernah aku berpaling.

"Allah, teguhkanlah cinta kami kepadaMu sebelum kami mengenal cinta hambaMu agar kami tidak terpesong dari landasan cintaMu."

Amiinn.


Dr.HumairaMahpa






No comments: