Sunday, November 27, 2011

Bingkisan khas buat bakal suamiku


Assalamualaikum..
Salam sejahtera untuk semua yang sudi membaca coretan buat kali ini..
semoga kita semua sentiasa di bawah rahmat Allah..

mesti semua pelik dengan tajuk kali ni kan?
"dah ade ke 'bakal'nya weh??"
jeng3...
actually, tak ada pun lagi la kawan-kawan ku..
don't worry, kalau ada nanti akan diberi tahu..insyaAllah..

sebenarnya, baru sebentar tadi (sebelum menulis post ni) terbaca satu cerpen
karya sdr.Hilal Asyraf..memang saya berminat la dengan gaya penulisan beliau..kalau boleh semua novel yang ditulisnya saya nak miliki..best! tak rugi kalau beli.. ^_^

tetapi, kali ni nak cerita tentang

waa~!
sangat terharu baca cerpen ni..
walaupun hanyalah cerpen (cerita pendek)..

cerita ini menggambarkan seorang isteri yang solehah & ibu yang memberi didikan sempurna kepada anak-anaknya..
jauh di sudut hati ini, ingin menjadi seperti itu..
walaupun tak sesempurna itu..kerana setiap insan pasti ada kekurangan kan?
tiada di antara kita yang sempurna..

aku teringin nak suami aku menjadi orang yang paling bertuah punyai isteri sesolehah itu...
but,
i'm really sorry if can't be like that..
but, i trying my best to be a good muslimah and always beside you..
just for MR. _______________ (don't know yet)

and from now!,
tak perlu susah-susah peningkan kepala nak fikir siapa bakal suami anda..
just..
persiapkan diri kita untuk menjadi seorang wanita, isteri dan ibu yang solehah :D insyaAllah..



tajuk cerpen ni inspire dari lagu yang best! bertajuk Aicha by Outlandish ..
so, nak sertakan sekali lah lagu ni..


AICHA

[Verse 1]
So sweet, so beautiful
Everyday like a queen on her throne
Don't nobody knows how she feels
Aicha, Lady one day it will be real

She moves, she moves like a breeze
I swear I can't get her out of my dreams
To have her shining right here by my side
I'd sacrifice all them tears in my eyes

[Chorus:]
Aicha Aicha - passing me by (there she goes again)
Aicha Aicha - my my my (is it really real)
Aicha Aicha - smile for me now
Aicha Aicha - in my life

[Verse 2]
She holds her child to her heart
Makes her feel like she is blessed from above
Falls asleep underneath her sweet tears
Her lullaby fades away with his fears

[1/2 Chorus]

[Bridge]
She needs somebody to lean on
Someone body, mind & soul
To take her hand, to take her world
And show her the time of her life, so true
Throw the pain away for good
No more contemplating boo

[Verse 3]
Lord knows the way she feels
Everyday in his name she begins
To have her shining right right here by my side
I'd sacrifice all them tears in my eyes
Aicha Aicha - ecoute moi

wallahu'alam

humaira mahpa

2 comments:

ummufayyad said...

tak perlu susah-susah peningkan kepala nak fikir siapa bakal suami anda..
just..
persiapkan diri kita untuk menjadi seorang wanita, isteri dan ibu yang solehah :D insyaAllah..
like2..
:)

.rai.di.sini. said...

tersenyum ^_^