Sunday, November 7, 2010

JIka aku jatuh Hati~


Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seorang,
yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling dariMu..

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu..

Ya Allah, jika aku mnikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan menyeru manusia kepadaM..

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan hati,
kekuatan iman..
jauhkanlah aku dari fatamorgana dunia..

...amiiiin...

No comments: